Over mij

Mijn foto
Ik ben sinds 2002 aan t biken, toen voornamelijk MTB tochten. Maar al snel wou ik meer en meer. In 2004 ben ik mij dan beginnen toeleggen op MTB marathons, zowel in binnen- als buitenland met als resultaat toch wel wat mooie prestaties en een Belgische titel als kers op de taart. Ondertussen heb ik het singlespeeden ontdekt en ook dat virus heeft me te pakken ;-)

maandag 23 maart 2015

Winterbezigheden

Na nog een top en zelfs "over the top" singlespeed evenement in november (Gogo Hellcross), georganiseerd door Singlespeed Belgique, ten voordele van het belgian braintumor support, werd de bmc weer omgetoverd van singlespeed naar strandbike. Maar de strandraces die ik deze winter reed, waren er om snel weer te vergeten. 2 maal werd ik in de start onderuit gereden. In De Panne kon ik nog rechtkrabbelen en een inhaalrace beginnen wat me uiteindelijk toch nog een 2de plaats opleverde. Maar deze van Bredene eindigde in het ziekenhuis met een hersenschudding en evenwichtstoornissen als gevolg :-( Dus heb ik de raad van mn singlespeed vrienden maar opgevolgd en mn alu BMC maar weer van derailleurs ontdaan en de andere strandraces links laten liggen. Ondertussen ben ik ook de trotse eigenaar van een stalen singlespeed crossfietsje :-)
En die werd het weekend van 14-15 maart aan het werk gezet op het europees kampioenschap singlespeed cross in Mons-en-Pévèle (Noord-Frankrijk). Een kort maar pittig parcourtje met steile opkantjes rond een voetbalveld, UCI afgekeurde hindernissen, een stuk vals plat met steil einde naar het doprje toe (voormalige kasseistrook uit Parijs-Roubaix), trapjes, korte bochtjes, steile afdaling, mesthoop (jawel je leest het goed; het blijft een ss evenement ;-) en voor de liefhebbers bekers/flessen bier bij doorkomst aan de kantine. Gelukkig voor mij geen beer shortcut deze keer ;-). Na 2 kwalificatie rondes (40min koers + 1 ronde) met zoals altijd een Le Mans start en weggestopte fietsen, gingen zowel Pat, Jo en ik door naar de finale (50min + 1 ronde ). Maar in de helft van de finale gebeurde er iets bizar...zowel Pat als Jo kregen hun flesje bier niet meer uit hun handen en tja zo verder rijden gaat natuurlijk niet ;-) Dus ik mocht alleen blijven afzien en branden deden de beentjes wel als ik weer voor de zoveelste keer aan de helling bezig begon. Marten Lucien vloog over het parcour en werd europees kampioen ss cx bij de heren, ik bij de dames :-) Maar het was vooral weer een zeer geslaagde singlespeed evenement met deelnemers uit België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland,...

Geen opmerkingen: